Pušenjem izlažete svoje zube i usnu šupljinu duhanu i nikotinu, a to najčešće rezultira žutim zubima i neugodnom zadahu. U ovom tekstu pročitajte kako pušenje utječe na vaše zube i možete li se riješiti nastalih mrlja.

Kako ukloniti mrlje od pušenja sa zuba?

Nikotin i katran u duhanskom dimu mogu uzrokovati žute ili umrljane zube. Pranje zubi nekoliko puta dnevno jedan je od načina da poboljšate njihov izgled jer osim što sprječava nastanak mrlja, pranje zubi štiti vas i od bolesti desni.

Kako bi uklonili mrlje od pušenja sa zuba, odaberite pastu za zube koja ima nekih od sljedećih sastojaka:

  • soda bikarbona,
  • vodikov peroksid,
  • aktivni ugljen,
  • kokosovo ulje,
  • kurkuma.

Kako se boriti protiv neugodnog zadaha od pušenja?

Dah pušača” još je jedna neugodnost s kojom se možete susresti ako ste pušač. Uzrok tome je rana faza bolesti desni ili suhoća usta zbog smanjenog stvaranja sline.

Evo nekoliko mogućnosti za uklanjanje neugodnog daha kod pušača:

  • Perite zube najmanje dva puta dnevno i koristite zubni konac barem jednom dnevno.
  • Povećajte unos tekućine kako biste spriječili isušivanje usta.
  • Koristite antibakterijsku vodicu za ispiranje usta.
  • Žvačite žvakaću gumu bez šećera.
  • Žvačite metvicu.
  • Zakažite redovno čišćenje zuba kod stomatologa kako biste uklonili naslage i kamenac sa zuba.
  • Smanjite pušenje ili prestanite s pušenjem.

Jesu li e-cigarete bolje za zdravlje zubi?

U e-cigaretama nema duhana, pa mnogi ljudi vjeruju da je tzv. vaping bolji za oralno zdravlje.

Iako e-cigarete ne proizvode dim, para sadrži nikotin. Uz to, e-cigarete i dalje sadrže druge kemikalije i teške metale – iako manje od cigareta – koje su štetne za tijelo i zube.

Nikotin u tim proizvodima može oštetiti tkivo desni i smanjiti stvaranje sline, što rezultira lošim zadahom, povlačenjem zubnog mesa i gubitkom zuba.

Može li pušenje oštetiti vaše zube ili desni?

Prestanak pušenja koristi oralnom zdravlju jer smanjuje vjerojatnost razvoja bolesti desni.

Bolest desni, koja se naziva i parodontitis, infekcija je koja utječe na zubno meso. Razvija se kada se kamenac i bakterije nakupljaju ispod ili iznad zubnog mesa, što rezultira upalom.

Bolest desni povezana je s pušenjem jer ljudi koji puše imaju više kamenaca na zubima nego nepušači. Nikotin u duhanu smanjuje proizvodnju sline, što olakšava nakupljanje bakterija u ustima.

Kako je pušenje povezano s bolesti desni?

Pušenje slabi vaš imunološki sustav i to otežava pri borbi tijela protiv infekcije. Ukoliko patite od bolesti desni (parodontitis) pušenje otežava proces oporavka.

Što to znači za mene ako sam pušač?

  • U usporedbi s nepušačima imate dvostruki rizik od bolesti desni.
  • Tretmani liječenja parodontitisa možda neće uspjeti kod pušača.
  • Upotreba duhana u bilo kojem obliku povećava rizik od bolesti desni.

Ako prestanem pušiti, hoće li se zubi popraviti?

Čak i ako pušite dugi niz godina, prestanak pušenja može poboljšati vaše oralno zdravlje i smanjiti vjerojatnost bolesti desni i gubitka zuba.

U jednoj studiji istraživači su pratili 49 ljudi koji su pušili i imali kroničnu bolest desni u razdoblju od 12 mjeseci. Sudionicima istraživanja pomogli su da prestanu pušiti upotrebom nikotinske nadomjesne terapije, lijekova i savjetovanja.

Na kraju 12-mjesečnog istraživanja, otprilike petina sudionika prestala je pušiti i primijetili su značajna poboljšanja u oralnom zdravlju.

Napravljeno je više znanstvenih istraživanja, a pouzdani izvori pokazuju kako odvikavanje od pušenja smanjuje rizik od pojave i napredovanja bolesti desni. Pušači imaju otprilike 80 posto veći rizik za gubitak kostiju i parodontitisa od onih koji ne puše.

Nikad nije kasno za prestanak, čak i ako pušite već duže vrijeme. I dalje ćete vidjeti neposredne i dugoročne koristi od prestanka pušenja!

Prestanak pušenja ne štiti samo vaše zube. Također smanjuje šansu za:

  • rak usne šupljine,
  • plućnu bolest,
  • srčanu bolest,
  • ostali zdravstveni problemi.

Budući da pušenje slabi imunološki sustav, tijelu postaje teže boriti se protiv infekcije. Kao rezultat, kosti koje podupiru zube slabe, što naposljetku uzrokuje gubitak zuba.

Koji je rizik od razvoja raka usne šupljine kod pušača?

Otprilike 90% ljudi s rakom usta, jezika, usana i grla konzumira ili je konzumiralo duhanske proizvode. Rizik od razvoja ovih karcinoma značajno se povećava s pušenjem. Ljudi koji puše imaju šest puta veću vjerojatnost da će razviti rak usne šupljine od nepušača.

Ako primijetite čir koji ne zarasta ili neke promjene u ustima, trebali biste obratite se svom stomatologu ili liječniku opće prakse.

Koje su prednosti odricanja od pušenja?

• dah će vam biti svježiji,
zubi vam se više neće žutiti,
• vaše opće zdravlje će se poboljšati,
• vaš osjet njuha i okusa uvelike će se poboljšati,
• vaše bi disanje trebalo postati lakše,
manji rizik od smrtnih bolesti,
• ostvarit ćete financijsku uštedu.

Kako mogu prestati pušiti?

Nikotin u cigaretama izuzetno je ovisna supstanca i nije se lako riješiti navike pušenja. Prestanak pušenja bit će važan korak u poboljšanju vašeg oralnog i cjelokupnog zdravlja.

Postoji mnogo različitih proizvoda za nadomjesnu nikotinsku terapiju koji će vam pomoći da prestanete pušiti kao što su:
• nikotinska žvakaća guma,
• flasteri,
• sprejevi za nos,
• pastile.

Nema dokaza da je uporaba jedne metode zamjene nikotina učinkovitija od druge. Međutim, postoje čvrsti dokazi koji pokazuju da je upotrebom kombinacije nadomjestaka nikotina terapija učinkovitija od upotrebe samo jednog proizvoda.

Za daljnje savjete i pomoć u prestanku pušenja obratite se svom liječniku, stomatologu ili lokalnom ljekarniku.

Jednostavni i praktični načini odvikavanja od pušenja

Ako želite prestati pušiti, možete unijeti male promjene u svoj životni stil koje će vam pomoći da odolite iskušenju da zapalite.

1) Mislite pozitivno
Možda ste i prije pokušali prestati pušiti i niste uspjeli, ali neka vas to ne obeshrabi. Osvrnite se na stvari koje vas je iskustvo naučilo i razmislite kako ćete ovaj put zaista i prestati.

2) Napravite plan za prestanak pušenja.
Dajte si obećanje, odredite datum i držite se toga. Sami sebi na glas recite obećanje i razlog zašto želite prestati pušiti baš na određeni datum. Na taj način ćete osvjestiti da zaista krećete u taj proces. Kako biste si olakšali, razmislite unaprijed o vremenima u kojima bi vam moglo biti teško (na primjer rođendanskazabava) i unaprijed planirajte svoje postupke u slučaju da vam dođe da zapalite.

3) Razmotrite svoju prehranu
Je li vam najdraže zapaliti cigaretu nakon jela? Američko istraživanje otkrilo je da neke namirnice, uključujući meso, mogu povećati potrebu za cigaretama. Pokušajte kada god možete umjesto mesa odabrati jelo koje uključuje sir, voće ili povrće jer nakon tih namirnica, želja za cigaretom je manja tj. okus cigarete nije ukusan.

Pokušajte promijeniti svoju rutinu nakon obroka. Nemojte sjediti i pušiti nakon jela već se odmah ustanite oprati suđe ili se prebacite u sobu u kojoj ne pušite.

4) Promijenite piće
Ista američka studija proučavala je povezanost pića i cigarete. Gazirana pića, alkohol, cola, čaj i kava čine cigaretama bolji okus pa kad ste vani pijte više vode.

5) Prepoznajte kada žudite za cigaretama
Žudnja za cigaretom može trajati 5 minuta. Prije nego što odustanete, napravite popis što možete raditi kako bi zaokupili misli dok vas ne prođe želja.

Na primjer, mogli biste na minutu napustiti zabavu, plesati ili otići do šanka.

I razmislite o ovome: kombinacija pušenja i pijenja povećava rizik od raka usta čak 38 puta.

6) Pokrenite se
Pregled znanstvenih studija pokazao je da vježbanje, čak i samo 5 minuta hoda ili istezanja, smanjuje žudnju za cigaretom.

Možda će vas zanimati:
Električna četkica za zube ili obična – koja je bolja?
Zubni implantat – sve što ste željeli znati, a niste pitali!
ABB protokol – što je i kako nam uljepšava osmijeh?
Jutarnji zadah: Zašto se budimo s jutarnjim zadahom?

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *