Osjećate li često bol u čeljusti ujutro kada se probudite? Ako je tako, mogli biste imati bruksizam. Osobe s bruksizmom često škripe ili stiskaju zube u snu. Budući da ovo može značajno oštetiti zube, evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da prestanete škripiti zubima.

Zašto je škripanje zubi štetno?

Mišići čeljusti i usta pomažu vam da žvačete i govorite pa ne čudi da su to jedni od najsnažnijih mišića u vašem tijelu. Stresne situacije, tjeskoba ili ljutnja mogu biti uzrok stiskanja čeljusti, što znači da ovi nevjerojatno snažni mišići stvaraju prejaku silu na zube. Povremeno stiskanje čeljusti ne uzrokuje ozbiljnu štetu, ali osobama s bruksizmom redovito stiskanje ili škripanje zuba može utjecati ne samo na zdravlje zubi već i na cjelokupno stanje.

Često škripanje i trošenje zubi može dovesti do:

  • pukotina na zubima,
  • usitnjenja zubi,
  • gubitka zuba,
  • glavobolje,
  • bolova u ušima,
  • povlačenja zubnog mesa i
  • upale čeljusti.

6 savjeta kako spriječiti škripanje zubima

1. Nabavite štitnik za usta

Osobe koje imaju bruksizam najčešće škripe zubima noću dok spavaju. Budući da ne možete kontrolirati svoje pokrete dok spavate, štitnik za usta može zaštititi vaše zube noću. Iako ovo neće spriječiti škripanje zubi, štitnik za zube će preuzeti najveći teret sile koja bi inače bila na zubima. Štitnik za usta možete kupiti u lokalnoj ljekarni, ali bolje je da napravite jedan po mjeri kod stomatologa kako bi odgovarao vašim ustima.

2. Smanjite stres

Jedan od načina kako spriječiti škripanje zubima je i izbjegavanje stresa. Bruksizam je često potaknut stresom ili tjeskobom. Pronađite načine kako smanjiti stres u svom životu pomoću meditacije, joge ili čak obične tople kupke koja će vas opustiti od svakodnevnog stresa.

3. Štedite svoju čeljust

Prekomjerno stiskanje čeljusti može povećati napetost u njoj, što dovodi do bolova u čeljusti i trošenja zuba. Također, izbjegavajte hranu koju je teško žvakati, poput žilavog mesa, gumenih bombona i žvakačih guma.

4. Izbjegavajte alkohol i kofein

Alkohol može pojačati stiskanje čeljusti, dok kofein može povećati napetost i nervozne pokrete poput škripanja zubi. I alkohol i kofein mogu pojačati simptome bruksizma i treba ih izbjegavati, posebno u popodnevnim i večernjim satima. Izbjegavanje alkohola i kofeina mogao bi biti vaš način kako spriječiti škripanje zubima.

5. Potražite liječenje apneje u snu

Iako bruksizam i apneja u snu nisu uvijek međusobno povezani, mnogi ljudi s bruksizmom također imaju apneju u snu. Tretmani za apneju tijekom spavanja (poput CPAP aparata za upuhivanje zraka ili štitnika za usta) također mogu biti učinkoviti kod sprječavanja škripanja zubi.

6. Opuštajte i masirajte čeljust

Vježbe za čeljust i relaksanti mišića mogu pomoći opuštanju čeljusti. Nježno masirajte čeljust, vrat i lice kako biste ublažili napetost te razmislite o tome da zatražite pomoć kiropraktičara ili fizioterapeuta za pomoć oko nekih vježbi. Čak vam može pomoći stavljati vruću, mokru krpu na bočne dijelove čeljusti nekoliko minuta prije spavanja kako biste opustili mišiće.

Stomatološka rješenja za istrošene zube uzrokovane bruksizmom

Ako je došlo do oštećenja zuba zbog bruksizma, vaš stomatolog ih može “produžiti” pomoću zubnih ljuskica, krunica ili ShapeMySmile metodom. Svako od ovih rješenja doprinosi ljepšem, punijem izgledu vaših zubi kao i vraćanju njihove funkcije.

Kako spriječiti škripanje zubima
Prije i poslije ShapeMySmile metode

Možda će vas zanimati:
Jeste li čuli za ShapeMySmile – novi osmijeh bez brušenja zubi
Aparatić za zube: najčešća pitanja i odgovori
Strah od zubara – može li se strah riješiti sedacijom?
ABB protokol – što je i kako nam uljepšava osmijeh?

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *