Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi terapijom patoloških procesa zubne pulpe („živca“). Endodoncija je svojevrstan mikrokirurški zahvat koji zahtijeva mikronsku preciznost u skučenom i nevidljivom dijelu kao što je unutrašnjost zuba.

Da bi se uspješno izvršilo liječenje potrebno je izvaditi inficiranu pulpu zuba, dobro očistiti kanale korijena zuba u cijeloj dužini i ispuniti taj prostor umjetnim materijalom, koji će onda spriječiti daljnji prodor bakterija iz usne šupljine u organizam.

Da bi se to kvalitetno napravilo potrebna su suvremena pomagala: rendgenska slika i elektronski mjerač dubine kanala, bez kojih je postupak liječenja praktički neizvediv.

Endodoncija – kada se izvodi?

Pulpa je nježno rahlo tkivo kroz koje prolaze krvne žile i živci koji hrane zub i održavaju ga vitalnim. Prodorom karijesa kroz dentin i ulaskom bakterija u pulpu dolazi do njezine infekcije, nastaje bol, osjetljivost na zagriz i širenje infekcije na kost.

Neliječeni zubi, dokazano, mogu uzrokovati probleme sa srcem, bubrezima, zglobovima te mogu uzrokovati djelomično opadanje kose bez nekog jasnog razloga.

Svi ovi problemi se rješavaju isključivo kvalitetnom endodoncijom (liječenjem zuba)! Liječenjem zuba produljuje se njegova trajnost, te kao takav može biti preoblikovan u krunicu ili kao nosač mosta.

Jesam li ja kandidat za endodontsko liječenje?

Sve ovisi o simptomima, kliničkoj i radiološkoj dijagnostici. Svakako se obratite svom stomatologu ukoliko imate jedan od ovih simptoma:

• pulsirajuća bol koja se povećava tijekom noći ili ležanja,
  • pojava otekline,
  • bol na zagriz,
  • pojava fistule u ustima,
  • osjetljivost na promjenu temperature, više na hladno.

Važno je znati!

80% upala zubnog živca ne daje nikakve simptome! Možete ih otkriti jedino RTG snimkom i detaljnim pregledom. Takve upale utječu na cjelokupno zdravlje zbog prodora bakterija u organizam uzrokujući veliki broj bolesti.

Zbog toga se preporuča posjetiti stomatologa svakih 6 mjeseci na redovnoj kontroli!

Privremeni zubi: Kako ih održavati?
Koje implantate odabrati i zašto je to važno?