Kada je riječ o zdravlju zubi, uistinu jesmo ono što jedemo. Hrana koja sadrži šećer, poput slatkiša i gaziranih pića, doprinosi stvaranju karijesa. Koristite ove zdrave namirnice kako biste poboljšali svoju prehranu i zdravlje usne šupljine.

1) Sir

Ako ste jedan od mnogih koji vole sir, sada imate još jedan razlog za uživanje u ovoj ukusnoj namirnici. Ustanovljeno je da konzumiranje sira podiže pH u ustima i smanjuje rizik od propadanja zubi. Smatra se da žvakanje koje je potrebno pri konzumaciji sira povećava slinu u ustima. Sir također sadrži kalcij i bjelančevine, hranjive tvari koje jačaju zubnu caklinu.

2) Jogurt

Kao i sir, jogurt je bogat kalcijem i bjelančevinama, što ga čini dobrim izborom za snagu i zdravlje vaših zubi. Probiotici, odnosno korisne bakterije koje se nalaze u jogurtu, također su korisne za vaše desni jer dobre bakterije uništavaju bakterije koje uzrokuju karijes. Ako odlučite dodati više jogurta u svoju prehranu, odaberite običnu sortu bez dodanog šećera.

3) Lisnato povrće

Listovi zelenog povrća obično se nalaze na popisu o zdravoj prehrani. Puni su vitamina i minerala, a istovremeno imaju malo kalorija. Lisnato povrće poput kelja i špinata također poboljšava oralno zdravlje. Razlog tome je visoki udio kalcija koji štiti caklinu zuba. Sadrže i folnu kiselinu, vrstu vitamina B skupine koji ima brojne zdravstvene koristi, uključujući eventualno liječenje bolesti desni kod trudnica. Ako imate problema s unosom lisnatog povrća u svoju prehranu, dodajte baby špinat u sljedeću salatu ili malo kelja na pizzu. Možete i pokušati dodati malo zelenila u smoothie.

4) Jabuka

Iako se preporučuje što manja konzumacija slatkih namirnica, postoje neke iznimke. Voće, poput jabuka, može biti slatko, ali i puno vlakana i vode. Djelovanje konzumacije jabuke stvara slinu u ustima koja ispire bakterije i čestice hrane. Vlaknasta tekstura ploda također stimulira desni. Jedenje jabuke nije isto što i pranje zubi pastom za zube koje sadrži fluor, ali može pomoći dok ne budete u prilici oprati zube.

5) Mrkva

Kao i jabuke, mrkva je hrskava i puna vlakana. Konzumiranje nekoliko sirovih mrkvi na kraju obroka povećava proizvodnju sline u ustima, što smanjuje rizik od stvaranja karijesa. Osim što sadrži vlakana, mrkva je izvrstan izvor vitamina A. U salatu stavite nekoliko kriški sirove mrkve ili samo uživajte u baby mrkvi.

6) Celer

Celer je možda stekao lošiju reputaciju zato što je blag, vodenast i pun neugodnih struna, no kao mrkva i jabuka može biti privremeno dostojna zamjena četkice za zube, time što odstranjuje čestice hrane i bakterija. Također je dobar izvor vitamina A i C, dva antioksidansa koji potiču zdravlje desni. Celer može biti još ukusniji ako ga konzumirate u kombinaciji sa krem sirom ili humusom.

7) Bademi

Bademi su sjajni za vaše zube jer su odličan izvor kalcija i proteina, a istovremeno sadrže vrlo malo šećera. Preporuka je konzumirati četvrtinu šalice badema uz ručak. Također možete dodati malo u salatu za večeru.

Uz  dodatak lisnatog povrća, mliječnih proizvoda i vlaknastog povrća u vašu prehranu, obratite pažnju i na to što pijete. Kako nema kalorija ni šećera, voda je uvijek najbolji izbor, posebno u usporedbi s sokom ili gaziranim pićem. Vaša prehrana čini veliku razliku kada je u pitanju zdrav osmijeh.

zdrave namirnice za zube

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *