Svi znamo da je nezdrave navike teško suzbiti, ali je moguće. Ponekad samo spoznaja što bi moglo poći po zlu može pomoći zaustaviti obrazac nekog ponašanja. Izbjegnite zubna oštećenja, propadanje i iritaciju tako što ćete prestati raditi ovih pet stvari sa svojim zubima!

1. Koristiti zube kao alat

Ljudi često pribjegavaju korištenju zubi umjesto stvarnog alata. Prednji zubi ili kutnjaci su uvijek ‘pri ruci’ kada želite otvoriti predmet. Međutim, kad se nađete u iskušenju, ipak odustanite od ideje da koristite zube! Možete puknuti ili oštetiti zub, što dovodi do boli i odlaska stomatologu na popravak.

Uštedite vrijeme i novac koristeći pravi alat.

2. Žvakati tvrde predmete

Bilo da se radi o komadu leda ili kraju olovke, pritisak redovitog žvakanja tvrdih predmeta uzrokuje štetu u ustima. Zubna caklina najteža je tvar u vašem tijelu, ali može podnijeti samo toliko zlouporabe dok ne postane puknuta ili usitnjena. Meko tkivo u vašim zubima također može biti iziritirano. Dakle, sljedeći put kad osjetite poriv za žvakanjem, pokušajte tu potrebu zadovoljiti jabukom.

3. Konzumirati previše šećera

Činjenica je da šećer uzrokuje propadanje zubi. Umjerenost i dobra preventivna oralna higijena ključ su za smanjenje rizika od konzumiranja šećera. Gazirano, sokovi, sportska pića i mlijeko imaju šećere, kao i kiseline koje ostaju na vašim zubima. Ljepljivi bomboni i grickalice također su loši jer mogu dugo vremena biti u utorima vaših zubi. Pokušajte zamijeniti slatke napitke i namirnice opcijama bez šećera ili s malo šećera. Voda je uvijek odličan oblik hidratacije. Čišćenje zuba nakon konzumiranja šećera također pomaže, iako svakako pričekajte najmanje 30 minuta prije nego što to učinite.

4. Četkati zube pogrešno

Važno je pravilno četkati zube kako biste spriječili bolest desni i karijes. Ne perite zube prejako jer to može dovesti do iritacije desni i oštećenja zubi. Četkice za zube bi uvijek trebale biti mekane. Ako imate tvrdu četkicu za zube, zamijenite ju što je prije moguće jer može ukloniti caklinu. Nježno masirajte zube i desni ujutro i navečer mekom četkicom za zube i fluoridnom zubnom pastom.

Samo budite sigurni da ne pretjerate i perete prečesto ili prerano nakon obroka. Pričekajte najmanje 30 minuta kako biste omogućili prirodnu mineralizaciju cakline zuba. Ako vam treba da osvježite dah ili očistite usta prije ovog vremena, pokušajte isprati zube vodom.

5. Koristiti duhanske proizvode

Duhanski proizvodi uzrokuju velike stomatološke probleme. Pušenje dovodi do lošeg zadaha, uzrokuje mrlje na zubima, osjetljivost zubi i bolesti desni. Ova navika povećava nakupljanje plaka i kamenaca i uzrokuje povlačenje desni. Kako biste prestali pušiti obratite se svom liječniku, napravite plan i zatražite podršku. Znamo da to neće biti lako, ali nagrada će biti vrijedna toga.

Razmislite o tome kako vaše oralno zdravlje utječe na vaše sveukupno zdravlje. Dobro briga o zubima dovodi do lijepog osmijeha, ali što je još važnije, zdravijeg tijela. Poboljšajte svoj život zaustavljanjem bilo koje od ovih pet navika.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *